RÉSZTVEVŐI TÁJÉKOZTATÓ
A tanulás tanítása mozgásos eszközökkel
Képzés engedélyszáma:34/4/2020
30 órás képzés
A program tartalmának rövid ismertetése:
Kutatási eredmények igazolják, hogy a mozgás segíti a tanulást, támogatja az információk tárolását, fejleszti a koncentrációs képességet és a stressz megelőzését, illetve leküzdését.
A továbbképzés bemutatja a tanulás tanítását és ennek bővítési lehetőségeit mozgásos eszközökkel.
Ezen belül a résztvevők megismerik a tanulás folyamatának biológiai alapjait és a mozgás hatását az agy működésére.
A mozgásos feladatok és az asztalnál történő foglalkoztatás váltakoztatásával a résztvevők megismerik a motiváció, a figyelem, a képességfejlesztés és a tantárgyi adaptáció lehetőségeit.
A mozgásos módszer a tanóra átszervezését igényli, ami egy szemléletváltás eredményeként valósul meg, amit a résztvevők saját tapasztalatok útján ismerhetnek meg.
A továbbképzés előadásokra, 4-6 fős kiscsoportos és nagycsoportos munkára épül.
Záró ellenőrzés módja:
legalább 6 gyakorlatból álló feladatgyűjtemény összeállítása bármely korosztály számára, szabadon választott téma feldolgozására, a tanulás-tanítási folyamat mozgásos tevékenységgel való támogatására.
Az értékelés szempontjai:
-az életkori sajátosságok figyelembevétele,
– a továbbképzésen megismert mozgásos gyakorlatok közül legalább három integrálása,
– a gyakorlati megvalósíthatóság.
A házi dolgozat benyújtási határideje a továbbképzést követő második hét. Terjedelme 4-5 A/4-es oldal, 12-es betűméret, Times New Roman betűtípus, 1,5-ös sorköz, sorkizárt.
A képzés során megszerezhető kompetenciák:
A részvevő
• Megismeri a tanulás biológiai alapjait.
• Tudja a motiváció és a tanulási attitűdök összefüggését.
• Képes lesz megfelelően alkalmazni a mozgásos gyakorlatokat a gondolkodásfejlesztés és a figyelemkoncentráció elősegítésére.
• Tudja a tanulási képességeket fejleszteni mozgásos gyakorlatokon keresztül.
• Ismeri a stresszkezelés mozgásos technikáit.
• Tudja és alkalmazza a megfelelő életkori sajátosságok figyelembe vételével a megfelelő tanulási stratégiákat.
• Képes a mozgásos tanítási és tanulási módszereket adaptálni a különböző szaktárgyakban
A program tartalma (modulok):
1. A képzés tartalma, követelményrendszere, ismerkedés, közösségépítés
2. Az agy, mint a tanulás szerve
3. A koncentráció képességének elsajátítása a mozgáson keresztül
4. Képességfejlesztés lehetőségei mozgásban
5. Stresszkezelés és megelőzés elmélete, a stresszoldó technikák ismertetése
6. Tantárgyi adaptáció, a megismert technikák mozgásos formájú alkalmazása a gyakorlatban
7. A képzés zárása, adaptációs lehetőségek összegzése, reflexió
A programba való bekapcsolódás feltételei:
egyetem vagy főiskolai végzettség.
szak: bármely szak
szakképzettség: óvodapedagógus, általános és középiskolai tanár, szak-és gyakorlati oktató, fejlesztő pedagógus
A program elvégzését igazoló irat: tanúsítvány kiadására kerül sor
Megengedett hiányzás mértéke: hiányzás mértéke ne haladja meg a 10%-ot.
A képzés helyszíne: Megállapodás szerint
Oktató(k): Bruci Éva, Kerékgyártó Éva
A képzés tervezett Időbeosztása, ütemezése: 3×10 tanóra, 8 órától 16 óráig a szünetek figyelembevételével.
Dátum: Képzés megkezdése előtt min. 6 nappal